Liepājas Raiņa 6.vidusskola ir uzsākusi trīs starptautiskus Erasmus+ programmas projektus, kuru ietvaros tiks veicināta skolas mācību vides transformācija un sekmēta 21. gadsimtam atbilstošas izglītības sistēmas izstrāde. Sadarbības laikā, kas ilgs no 2014. gada līdz 2016. gadam, skolēniem tiks piedāvāti apmācību braucieni uz Itāliju, Portugāli, Bulgāriju, Turciju un Čehiju, kuru laikā tiks organizēta prakse ārvalstu uzņemumos, izpētīti uzņemējdarbības apstākļi dažādos Eiropas Savienības reģionos, kā arī veicināta jauno mediju prasmju apguve uzņemējdarbības aspektā.

Liepājas Raiņa 6.vidusskola jau ir uzsākusi mācīšanas un mācīšanās pieeju transformāciju, kad par mācību klasi kļūst visa pasaule un mācīšanās notiek ne tikai klases telpā, bet (iespējams pat vairāk) ārpus tās gan uzņemumos un organizācijās, gan dabā un partnerskolās, gan virtuālā vidē, izmantojot jauno mediju aplikācijas (GoogleMaps, GoogleHangout, Froont, Infogr.am, Geogebra, Spreaker, Kahoot etc.). Skolā ir uzsākta mācību vides pārveide, izmainot stundu garumu uz 80 minūtēm, lai veicinātu uz skolēnu centrētu izglītību un rastu telpu individuālai pieejai. Mācību programmu attīstības aspektā ir uzsāktas divu inovatīvu mācību programmu aprobācija vidusskolā: projektu vadība un atvērto zinātņu programma, kas fokusējas uz praksē un izziņā balstītu pieeju mācību procesam, iekļaujot jēgpilnu tehnoloģiju izmantojumu un veicinot radošas un atbildīgas personības veidošanos.

Erasmus+ projekta “MEDIA: Media-based Entrepreneurial Development of Initiative Adolescence” (Jaunos medijos balstīta uzņemējdarbības izglītība aktīviem jauniešiem) mērķis ir inovatīvas metodoloģijas izstrāde, testēšana un ieviešana, lai dotu iespēju jauniešiem biznesa idejas ieviest praksē, izmantojot jauno mediju aplikācijas. Projekta ietvaros tiks izstādāta arī interaktīva spēle, kas būs startup prasmju vingrināšanas rīks skolēniem gan lokālā, gan valsts, gan starptautiskā līmenī.

Otrs Erasmus+ projekts “Cluster of Pedagogical Innovations” (Pedagoģisko inovāciju klāsteris) ietilpst skolas kopējā vīzijā kļūt par lokālu un reģionālu centru jaunu pieeju un metodiku izstrādē un popularizešanā. Liepājas Raiņa 6.vidusskolas skolotāji regulāri tiek aicināti dalīties pieredzē gan vietējā, gan reģinoālā līmenī un vairākas vietējās skolas jau ir pārņemušas labās prakses piemērus par radošām izglītības metodoloģijām un innovatīvu jauno tehnoloģiju izmantošanu. Lai nodrošinātu kvalitatīvu un sistemātisku inovatīvu izglītības programmu attīstību, projekta ietvaros skolotāji brauks papildināt savas zināšanas koučinga teorijā, 21.gadsimta skolvadībā un metodoloģijā, problēmu menedžmenta integrācijas metodikā un skolas fiziskās vides transformācijā.

Liepājas Raiņa 6.vidusskolas pamatnostāja ir spēja mainīties līdzi sabiedrības, vides, zinātņu un tehnoloģiju attīstībai un veidot 21. gadsimta izglītības komūnu, kur pamatizglītība balstās uz skolēna interesēm un aizrautību, kur zinātnē un piedzīvojumā dzimst jaunas idejas, kur vide mainās līdzi bērnam un kur ikvienam skolēnam ir iespēja uzdrīkstēties un uzsākt Eiropas līmeņa projektus.

2018.gada rudenī noslēgts līgums par Erasmus+ programmas skolu stratēģiskās partnerības projekta īstenošanu, sadarbojoties 6 projekta partneriem no Latvijas, Itālijas, Rumānijas, Horvātijas un Lietuvas. Projekta mērķis ir starptautiskā sadarbībā izpētīt dažādu mācību metožu pielietojumu un skolēnu un skolotāju metakognitīvo procesu izvērtējuma nozīmi darba procesā. Projekts dos iespēju Vēstures, Angļu valodas, Informācijas tehnoloģiju un Dabaszinību priekšmetu skolotājiem izveidot 4 mācību stundas, izmantojot 4 atšķirīgas metodes un salīdzināt iegūto pieredzi starptautisko mobilitāšu laikā. Skolēniem un skolotājiem tā ir lieliska iespēja pilnveidot savas svešvalodu prasmes un iegūt jaunu strapkultūru sadarbības pieredzi.

Project Title: Reflective teaching/learning in a modern European digital classroom.

Project No.. : 2018-1-IT02-KA229-047976_6

Partners:

  1. I.I.S.S. “CONCETTO MARCHESI” – MASCALUCIA (Lead partner ITALY)
  2. I.I.S.S. “A. M. Mazzei – Sabin” ITALY
  3. Privatna gimnazija i ekonomsko-informaticka skola Futura s pravom javnosti  CROATIA
  4. Vilniaus Vasilijaus Kacialovo gimnazija LIETUVA
  5. Colegiul National de Informatica Piatra Neamt   ROMANIA
  6. Latvija  Liepājas Raiņa 6.vidusskola  LATVIA

Projekta īstenošanas termiņš: 2018.gada septembris – 2020.gada augusts

EERASMUS+ programmas  finansējums 21 908,00 EUR

Notikusi pirmā projekta plānošanas vizīte Sicīlijā

https://spark.adobe.com/page/0RlpMDhHaJxIL/  

2018.gada rudenī tika uzsākts jauns Erasmus+ skolu stratēģisko partnerību projekts, kura saturs fokusēts uz STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) mācību priekšmetu efektīvu mācību materiālu izstrādi un izmantošanu mācību procesā, lai ieinteresētu skolēnus apgūt Matemātiku, Fiziku, Dabaszinības, Tehnoloģijas, Pētniecību un rosinot dzimumu līdztiesību un aktīvu iesaistīšanos šajās nozarēs. Projekta mērķis ir starptautiskā sadarbībā izveidot mācību materiālus un īstenot vasaras radošās darbnīcas skolēniem un skolotājiem par tēmu “Vienkāršie mehānismi”.

Project Title: STEMachines Project – STEMaP
Project No: 2018-1-IT02-KA201-048443 – 07
CUP: E14F18000150006
Īstenošanas termiņš: 01.09.2018.-31.08.2021.
Erasmus+ programmas finansējums  33.967,00 EUR,
Lead Partner:  Liceo Scientifico Statale “Francesco Redi”, (Italy)
Partners:
1. Opencom issc (Italy)
2. University of Patras (Greece)
3. 1 EPAL KORYDALLOY (Greece)
4. Sihtasutus Noored Teaduses Ja Ettevotluses, (Estonia)
5. Liepajas Raina 6. Vidusskola, (Latvia)
6. Szkola Podstawowa im. Powstancow Wielkopolskich w Jankowie Przygodzkim, (Poland)
STEMachines Project – STEMaP – financed within the Erasmus+ programme (Key Action 2, Strategic Partnerships in the field of education, training and youth) focuses on STEM subjects – Science, Technology, Engineering and Mathematics. In particular, the Project aims at increasing the interest in scientific subjects and promoting gender equality in the study of these disciplines. In order to make STEM education more effective, STEMaP exploits SIMPLE MACHINES, as those elementary mechanisms composing all the machines, such as, for example, the lever, the wheel, the axle, the pulley, the inclined plane, the wedge and the screw.
Intellectual Outputs:
1. STEM Need Analysis teachers and students
2. Elaboration of a teacher training material
3. Simple Machines Games Online Educational Resource.
Learning/teaching/training activities abroad:
• Pilot testing of developed training material: Training activities with in-service teachers.
• Summer camps with students: teachers who are trained during “Teachers training units” can accompany
students during summer camps and implement what learned during their training. Students will develop
simple machines, develop peer-learning and share results on ‘Elios’ platform.

https://spark.adobe.com/page/JORlyGv0Psncf/

ERASMUS+ @CITADASKOLA

Updated on 2019-01-17T16:27:53+02:00, by Roberts Rožkalns.