Mobility Diary: Job Shadowing in Ravenna, Italy

This diary series showcases the transformative educational experiences at LICEO SCIENTIFICO STATALE “A.ORIANI” in Ravenna, Italy. It will capture the unique pedagogical approaches and methodologies observed during job shadowing activities at the host school.

The participant will document their insights into the skills acquired, the educational techniques observed, and the overall learning environment. Additionally, they will exchange ideas on how to integrate and share these methods within the educational context of our school.

Instructions for the participant:

Please submit entries that detail the skills and academic knowledge gained, as well as the cultural insights and personal experiences from your time at the host school. Also, share your strategies for implementing and spreading these innovative educational practices in your school or community.

Photo: Sporta stunda. Tests pie datoriem par vingrošanas kustībām un terminoloģiju

Comments:3

  1. Sarunā ar skolas direktori izkristalizējās, ka skolotāji reti atklāti runā par izdegšanas sindromu, jo viņi lepojas ar savu profesiju. Par izdegšanu parasti liecina konflikti starp skolotājiem, nevis atklātas diskusijas. Skolā šobrīd nav īpašu atbalsta programmu, lai novērstu izdegšanu, taču ir pieejama medicīniskā apdrošināšana, kas piedāvā atbalstu veselības jautājumos. Novērojumi liecina, ka skolotāji bieži turpina darbu, pat ja viņiem ir veselības problēmas, piemēram, saaukstēšanās vai drudzis, līdzīgi kā citviet. Tas norāda uz nepieciešamību pēc lielāka atbalsta veselības un emocionālās labsajūtas jautājumos.

  2. Ceturtdienas fokusā tika pētīts, kuri inteliģences veidi dominē mācību procesā – fiziskā, emocionālā vai akadēmiskā inteliģence. Mācību procesā pārsvarā dominē akadēmiskās zināšanas, īpaši Palatariumā, kur bieži vien stunda sākas ar mazāk saistošām daļām. Šādās stundās skolotājs ieņem centrālo lomu, izpildot “viena cilvēka šovu”, un 70% no laika skolotājs ir uzmanības centrā. Tikai 30% tiek atvēlēti aktīvai skolēnu iesaistei, piemēram, dialogam vai laboratorijas darbiem. Šī pieeja ierobežo skolēnu emocionālās un fiziskās inteliģences attīstību, koncentrējoties galvenokārt uz intelektuālo izaugsmi. Tomēr pastāv izņēmumi, piemēram, pirmdienās novērotās nodarbības, kurās iesaiste bija lielāka un līdzsvarotāka.

  3. Trešdienas fokusā tika izcelta skolotāja darba ēnošana un veids, kā skolotāji veido izpratni par vērtēšanu kā sistēmu. Laboratorijas stundās ar mikroskopiem skolēni nesaņēma vērtējumu, lai veicinātu mācīšanās procesu, nevis koncentrēšanos uz atzīmēm. Skolotājs Alberto uzsvēra, ka skolēni bieži vairāk fokusējas uz gala rezultātu nekā uz pašu mācību procesu, tāpēc bez vērtējuma viņiem ir iespēja eksperimentēt un pieļaut kļūdas. Laboratorijas asistents vadīja praktisko daļu, lai iemācītu skolēniem cieņu pret viņa darbu. Īpašais laboratorijas apģērbs palīdzēja radīt piederības sajūtu, stiprinot iesaisti un atbildību.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *